HTML

Petrolheads Blog

Minden ami eszünkbe jut a közlekedéssel, a világgal, autókkal, motorokkal, quadokkal, jetskikkel kapcsolatban

Friss topikok

  • Benzin Benő: két-három kivételtől eltekintve. Bár a szerkesztőket szidni itt tényleg nem szép! (2009.05.18. 22:43) Moto GP közúton
  • Benzin Benő: Valaki a házból lehetett... Vagy legalábbis volt belső segítő... (2009.05.17. 15:00) Akurvaéletbe.
  • Benzin Benő: Azt az illetőt kihagytad, aki folytást kiszedve 60-nal halad lakott területen kívül a felezővonala... (2009.05.15. 15:06) Robogós köcsögök.
  • ChrissDR: Fehérjét pucolni a műszerfalról??? Ahogy egy barátom mondaná: "mit akar az a nő az élettől, aki ne... (2009.05.15. 11:09) 10 dolog amit nem okos dolog vezetés közben tenni

Linkblog

Archívum

2009.05.15. 19:14 Benzin Benő

Az ország legveszélyesebb útszakasza?

Címkék: autós legek

Szinte napi rutinná vált számomra a Pécs - Siófok távolság, munkámból kifolyólag. 4 hónap, s kb 30 megtett út után ki merem jelenteni, ez bizony a legveszélyesebb útszakasz az országban.

Gyakorlatilag egy másfél órás autóversenyről van szó, mely bizony a korábban már emlegetett Death Rally pályáira emlékeztet: a magyar vezetők összes tipikus hülyesége koncentráltan jelenik meg itt.

Kezdjük is a pécsi elkerülővel: a mohácsi úton reggelente ki-befelé hosszú autósorok próbálnak eljutni A-ból B-be, s bizony a nagy számok törvénye alapján bizony rendesen vannak olyan polgártársak, akik a 90-es sebességkorlátozást valamilyen okból kifolyólag (talán nem akarnak dolgozni menni) 30-nak értelmezik, s a mögéjük beszuroló 4-5 kamion miatt az egész sor beáll.

Aztán, ha ez megvan, jön az út legizgalmasabb része: a Mecsek-rally. Az út feléig két sáv, utána 500 méteren 3 sávnyi autó próbál összezsúfolódni az egész sort fenntartó 30-cal cammogó Transporteres mögé, hogy még 6 kilóméteren át idegeskedjen, mikor is lesz már vége. Közben persze kiváló hullámvasúthoz méltóan ott a sok-sok ijesztgetés: megannyi baleset emlékhelye, koszorúja. Itt bizony jobb vigyázni! Néha bevág vagy elhúz 2-3 motoros, s néha van még idő félrerántani a kormányt egy gyalogos elől. Összeszámoltam, 4 hónap alatt összesen 9x akadtam meg valami baleset miatt.

Mindez persze napsütéses időben, hiszen hóban a hegy annyira rettegett lesz, hogy még a hókotrók se mennek fel rá.

Mánfa után kétszer egy sávon kacskaringózunk a többiekkel, s néha kamikaze módon próbálunk a kamionok elé kerülni. Jön Tolna megye, ahol a hó mint olyan mintha nem is létezne, hiszen az út innen kb Dombóvárig tükörsima lesz hála a jómunkásembereknek.

Dombóvár az út mellett szabadon kóricáló trafi paxok és a hozzájuk csatolt zöld békák miatt veszélyes, amúgy egész jól lehet haladni. Innentől kb 40 km-en keresztül mezőgazdaság sulytotta terület következik, ugyanis 30 méterenként kivág egy traktoros, hogy aztán nagyokat lehessen fékezgetni.

Az Iregszemcse-Nagykónyi út pedig 170 alatt szinte járhatatlan, akkora az autósok átlagsebessége. Utána újabb nagy kanyarok, s emlékeim szerint Siófokig már összesen 12 baleset miatt álltam ezen a szakaszon.

Végre beérünk a Balaton fővárosába, ahol pedig mindenki hiperagresszíven vezet, de legalább örülhet az ember, hogy ideért épségben, s a kocsi sem tört össze. Júniustól pedig már motoron próbálgatom a rekordidőt (1:11) megdönteni.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://petrolheads.blog.hu/api/trackback/id/tr41123783

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása