Szinte napi rutinná vált számomra a Pécs - Siófok távolság, munkámból kifolyólag. 4 hónap, s kb 30 megtett út után ki merem jelenteni, ez bizony a legveszélyesebb útszakasz az országban.
Gyakorlatilag egy másfél órás autóversenyről van szó, mely bizony a korábban már emlegetett Death Rally pályáira emlékeztet: a magyar vezetők összes tipikus hülyesége koncentráltan jelenik meg itt.
Kezdjük is a pécsi elkerülővel: a mohácsi úton reggelente ki-befelé hosszú autósorok próbálnak eljutni A-ból B-be, s bizony a nagy számok törvénye alapján bizony rendesen vannak olyan polgártársak, akik a 90-es sebességkorlátozást valamilyen okból kifolyólag (talán nem akarnak dolgozni menni) 30-nak értelmezik, s a mögéjük beszuroló 4-5 kamion miatt az egész sor beáll.
Aztán, ha ez megvan, jön az út legizgalmasabb része: a Mecsek-rally. Az út feléig két sáv, utána 500 méteren 3 sávnyi autó próbál összezsúfolódni az egész sort fenntartó 30-cal cammogó Transporteres mögé, hogy még 6 kilóméteren át idegeskedjen, mikor is lesz már vége. Közben persze kiváló hullámvasúthoz méltóan ott a sok-sok ijesztgetés: megannyi baleset emlékhelye, koszorúja. Itt bizony jobb vigyázni! Néha bevág vagy elhúz 2-3 motoros, s néha van még idő félrerántani a kormányt egy gyalogos elől. Összeszámoltam, 4 hónap alatt összesen 9x akadtam meg valami baleset miatt.
Mindez persze napsütéses időben, hiszen hóban a hegy annyira rettegett lesz, hogy még a hókotrók se mennek fel rá.
Mánfa után kétszer egy sávon kacskaringózunk a többiekkel, s néha kamikaze módon próbálunk a kamionok elé kerülni. Jön Tolna megye, ahol a hó mint olyan mintha nem is létezne, hiszen az út innen kb Dombóvárig tükörsima lesz hála a jómunkásembereknek.
Dombóvár az út mellett szabadon kóricáló trafi paxok és a hozzájuk csatolt zöld békák miatt veszélyes, amúgy egész jól lehet haladni. Innentől kb 40 km-en keresztül mezőgazdaság sulytotta terület következik, ugyanis 30 méterenként kivág egy traktoros, hogy aztán nagyokat lehessen fékezgetni.
Az Iregszemcse-Nagykónyi út pedig 170 alatt szinte járhatatlan, akkora az autósok átlagsebessége. Utána újabb nagy kanyarok, s emlékeim szerint Siófokig már összesen 12 baleset miatt álltam ezen a szakaszon.
Végre beérünk a Balaton fővárosába, ahol pedig mindenki hiperagresszíven vezet, de legalább örülhet az ember, hogy ideért épségben, s a kocsi sem tört össze. Júniustól pedig már motoron próbálgatom a rekordidőt (1:11) megdönteni.