HTML

Petrolheads Blog

Minden ami eszünkbe jut a közlekedéssel, a világgal, autókkal, motorokkal, quadokkal, jetskikkel kapcsolatban

Friss topikok

  • Benzin Benő: két-három kivételtől eltekintve. Bár a szerkesztőket szidni itt tényleg nem szép! (2009.05.18. 22:43) Moto GP közúton
  • Benzin Benő: Valaki a házból lehetett... Vagy legalábbis volt belső segítő... (2009.05.17. 15:00) Akurvaéletbe.
  • Benzin Benő: Azt az illetőt kihagytad, aki folytást kiszedve 60-nal halad lakott területen kívül a felezővonala... (2009.05.15. 15:06) Robogós köcsögök.
  • ChrissDR: Fehérjét pucolni a műszerfalról??? Ahogy egy barátom mondaná: "mit akar az a nő az élettől, aki ne... (2009.05.15. 11:09) 10 dolog amit nem okos dolog vezetés közben tenni

Linkblog

Archívum

2009.05.24. 08:19 Benzin Benő

Kész káosz... as ususal

Címkék: f1 autó

Természetesen a Forma-1ről van szó. Ahogy az RTL-en nagyon találóan megmondták, egy izgalmas F1 összeállítást csináltak kocsik és verseny nélkül... A háttérben ugyanis - ahogy 55 éve mindig, komoly hatalmi harcok folynak Max Mosley és a csapatok ill. kicsik és nagyok között. Ennek a harcnak persze minden esetben nevet adnak. Hívhatják ezt Diffúzor vitának, Kémkedésnek (itt is egy csapat lett elmeszelve, amikor az össszes bevett gyakorlatát valaki megszellőztette), ésszerűsítésnek vagy épp költségvetési-sapkának.

A Forma-1-ről azért nem szabad elfelejteni, hogy ez bizony az autósportok csúcsa - minden féle fejlesztés, ötlet gyakorlatilag itt kerül kipróbálásra. Nem véletlen, hogy ez az a sport, ahol először használtak SAP-t, a tervezés utáni éles tesztelés már gyakorlatilag csak számítógépen folyik, minden csapatnak saját szélcsatornája van(!), s gyakorlatilag nagyon kevesen engedhetik meg maguknak a résztvételt. (Jelenleg 9 érdekeltségi kör csatázik egymással).

Bizony, ez így mind rengeteg pénzt emészt fel. A világ legjobb pilótáit kell megfizetni, akik kb 4-5 évig lehetnek a csúcson, aztán gyakorlatilag vége a karrierjüknek. (Persze, vannak kivételek, de ez a gyakorlat). 7-800 mérnököt kell megfizetni, akik kb. annyit keresnek, mint máshol a pilóták. Mérnöki pontossággal meg kell tervezni és be kell gyakoroltatni a tankolást, kerékcserét, hogy a szerelők kb. úgy dolgozzanak, mintha gépek lennének. Pontosan és hibátlanul. Minden csapat egyedi, s a kis ötletek bizony dönthetnek a 10 pont és a 0 között.

Hogy mit nem szabadna csinálni? Ennek a határtalan kreativitásnak gátat szabni, márpedig Max Mosley pont ezt próbálja. Indokai valahol érthetőek, hiszen szeretne amolyan félisten lenni a világ legnépszerűbb cirkuszában, szeretne sok csapatot - bár ezáltal érthetően sok gyengét.

Hogy milyenek is az elképzelések? Mindenki költhet 40 millió eurót (utazást, stb. nem számítva), s aki túllépi, az gyakorlatilag egy másik, sokkal keményebb szabályrendszer szerint fog küzdeni. Olyan ez, mintha az MKB Veszprém játékosai hátrakötött jobb kézzel játszanának, csak azért, mert erősebbek a Magyar Bajnokság többi csapatánál. Vagy Overdose Son Gokuhoz hasonlóan nehezékekkel versenyezne, csak azért, mert ő a legjobb.

Ez egy vicc.

Rövid távon biztos változást, izgalmakat hozna, de 5-10 éves távlatban tönkretenné a versenyt: szép lassan megszűnnének a különbségek, eltűnne minden, ami egyedivé tette a Forma1-et. És nem csak a csapatok közötti különbségek tűnnének el, hanem a Forma1 és a GP2 közötti különbségek is. Márpedig az a sorozat nem véletlenül nem lett népszerűbb, mint a Forma1.

Belépnének olyan csapatok, mint az USGP1 (vagy épp USF1, melyik nap hogy hívják), Prodrive, stb. Ezekre azért nehéz világverő bajnokságot építeni, főleg, ha a Renault, Ferrari, stb. kilépnek.

Persze ők nem fognak, hisz az egész gyakorlatilag vihar egy pohár vízben. Év végére eltörlik ezeket a hülye szabályokat, a nagyok meg röhögve pótneveznek. Max Mosley pedig rájön, hogy immáron semmiféle hatalma nincsen.

Jól látszik számomra, hogy a megoldás nem ez. Világosan látszik, hogy nem a költségvetés nagysága határozza meg a sikereket, hanem a kreativitiás, egyéni ötletek. A Brawn GP sikerei is megmutatták: alázatos munkával, ügyességgel, s egy zseniális csapatvezetővel a Ferrari költségvetésének töredékéből is lehet futamgyőzelmeket elérni.

Szólj hozzá! · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://petrolheads.blog.hu/api/trackback/id/tr861140173

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: http://inkomtehnika.com/index.php?option=com_k2 2018.07.26. 10:05:34

Bakugan dimensions dna codes pyrus - Does petsmart sell topical ivectrim for scabies

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása